An Analysis of Vietnamese Footwear Manufacturers’ Participation in the Global Value Chain: Where They Are and Where They Should Proceed?

Recently, Global Value Chain (GVC) is considered as a key factor impacting on strategies of international firms of all sizes.


Tác giả:      Hoang Thi Phuong Lan, Pham Thi Thanh Hong

In trong:     Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh

Số:            Tập 32, Số 5, 2016, tr. 55-65

Ngôn ngữ:  Tiếng Anh

Từ khóa:    Global value chain, upgrading, value added, comparative advantage

Tóm tắt:    Recently, Global Value Chain (GVC) is considered as a key factor impacting on strategies of international firms of all sizes. As firms are considering international trade as an opportunity to increase their sales abroad, some companies actually participate in a GVC in order to gain more added value. In the state of world top 3 footwear manufacturers, Vietnamese footwear producers still face difficulties in capturing more value from GVCs. This paper analyzes the competitiveness of these firms and the ability to capture more added-values from GVCs. The paper reveals that the comparative advantage of low-cost labor is not sustainable. Thus, for sustain growth and prosperity, Vietnamese footwear manufacturers should find other advantages in
manufacturing.

>> Xem chi tiết


Hoang Thi Phuong Lan, Pham Thi Thanh Hong

Xem phản hồi( 0 ) | Gửi phản hồi |

Video
Get the Flash Player to see this player.
QC trái 1
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Học tập và làm theo tấm gương HCM
Giới thiệu sách
Sinh viên viết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
DH Troy ĐH Uppsala ĐH NorthCentral Hiệp hội Doanh nghiệp TP. Hà Nội Đại học Ngoại ngữ - ĐHQGHN Hiệp hội Doanh nghiệp Đầu tư Nước ngoài
ĐH Benedictin
Đại học Công lập Fullerton, California (Hoa Kỳ)
Đại học UPEC
Đại học Princeton (Hoa Kỳ)
ĐH Massey
Ngân hàng Thương mại CP An Bình
Ngân hàng Liên Việt
Công ty Chứng khoán Hà Nội
Công ty Chứng khoán Sài Gòn
Tập đoàn Nomura
Đại học Nam Đài Loan
Đại học Waseda