Adapting a Measure of Socially Responsible Consumption in France to the Vietnamese Context: A Study in Ho Chi Minh City

The major aim of this study is to employ the measure of socially responsible consumption (SRC) developed by Francois-Lecompte and Roberts (2006) to empirically explore the level of Vietnamese consumers’ awareness of SRC.


Tác giả:      Le Thi Thanh Xuan, Lai Van Tai
In trong:     Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh

Số:             Tập 32, Số 2, 2016, tr. 58-68

Ngôn ngữ:  Tiếng Anh
Từ khóa:     Socially responsible consumption, ethical consumption, Vietnam

Tóm tắt:    The major aim of this study is to employ the measure of socially responsible consumption (SRC) developed by Francois-Lecompte and Roberts (2006) to empirically explore the level of Vietnamese consumers’ awareness of SRC. Consumers in Ho Chi Minh City were approached in order to distribute questionnaires in stores, supermarkets, shopping malls, traditional markets, etc. Data gathered from the survey was processed by SPSS 21 software. In analysis of the data, exploratory factor analysis technique is applied to explore the correlations of variables and factors formation. Principle component analysis with the Promax rotation method is used in this process. Reliability of measurement scales presented in each factor is tested by Cronbach’s Alpha. And, ANOVA analysis is also applied to test the differences of SRC behaviors between customers of demographic profiles. Research findings have shown some salient points. Firstly, the order of SRC factors in Vietnamese consumers’ perspectives is different from that in France. Secondly, 17 of 20 variables to measure SRC factors can be used to conduct a SRC study in Vietnam. However, it is necessary to conduct a qualitative study to develop a measure more appropriate to Vietnamese consumers.

>> Xem chi tiết


Le Thi Thanh Xuan, Lai Van Tai

Xem phản hồi( 0 ) | Gửi phản hồi |

Video
Get the Flash Player to see this player.
QC trái 1
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Học tập và làm theo tấm gương HCM
Giới thiệu sách
Sinh viên viết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
DH Troy ĐH Uppsala Hiệp hội Doanh nghiệp TP. Hà Nội Đại học Ngoại ngữ - ĐHQGHN Hiệp hội Doanh nghiệp Đầu tư Nước ngoài Công ty CP XNK Bình Tây (BITEX) Tổng công ty 36 Bộ Quốc Phòng Công ty CP Đầu tư IMG Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) Ngân hàng TMCP Đầu tư và PTVN (BIDV) Tổng công ty TM Hà Nội (Hapro) Viện kế toán Công chứng Anh và xứ Wales
ĐH Benedictin
Đại học Công lập Fullerton, California (Hoa Kỳ)
Đại học Princeton (Hoa Kỳ)
ĐH Massey
Ngân hàng Thương mại CP An Bình
Ngân hàng Liên Việt
Đại học Waseda
Trường Đại học Thành Tây
Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Tập đoàn vàng bạc đá quý Doji
Công ty TNHH giải trí TBS
Tổng công ty Hàng không Việt Nam
Ngân hàng TMCP Đại chúng Việt Nam
Tập đoàn Tân Á Đại Thành